Jura error melding

Jura Error melding

Wanneer uw machine niet meer goed werkt, is het mogelijk dat uw Jura koffiemachine een error aangeeft op het display. Hieronder kunt u de verschillende errors vinden en wat deze foutmeldingen betekenen.

Foutmelding ERROR 0
Foutmelding ERROR 1
Foutmelding ERROR 2
Foutmelding ERROR 3
Foutmelding ERROR 4
Foutmelding ERROR 5
Foutmelding ERROR 6
Foutmelding ERROR 7
Foutmelding ERROR 8
Melding 'Bonen vullen' blijft staan
Probleem: soms wel of geen koffie/water uit uitloop
Probleem: De lade wil niet meer terug in de machine

Foutmelding ERROR 0

Uw machine heeft een encode error en dient nagekeken te worden door een monteur. U kunt contact met ons opnemen om de machine langs te brengen.

Foutmelding ERROR 1

De koffietemperatuursensor van uw koffiemachine is onder de minimale waarde.
-> Laat de koffiemachine op kamertemperatuur komen en haal de stekker er voor 5 minuten uit. probeer de machine weer opnieuw aan te zetten.
Lukt dit niet, dan is de temperatuursensor van uw koffiemachine defect. Neem contact met ons op om uw machine langs te brengen.

Foutmelding ERROR 2

De koffietemperatuursensor van uw koffiemachine gaat boven de maximale waarde.
-> Laat de koffiemachine afkoelen en haal de stekker uit het stopcontact voor minimaal 5 minuten. Probeer de machine weer opnieuw aan te zetten.
Wanneer ERROR 2 weer op het display komt dient uw Jura koffiemachine nagekeken te worden door een monteur. Neem contact met ons op om uw machine langs te brengen.

Foutmelding ERROR 3

De temperatuursensor voor de stoomboiler meet onder de minimale waarde.
-> Laat de koffiemachine op kamertemperatuur komen en haal de stekker er voor 5 minuten uit. probeer de machine weer opnieuw aan te zetten.
Lukt dit niet, dan is de temperatuursensor van uw koffiemachine defect. Neem contact met ons op om uw machine langs te brengen.

Foutmelding ERROR 4

De temperatuursensor voor de stoomboiler meet boven de maximale waarde.
-> Laat de koffiemachine afkoelen en haal de stekker uit het stopcontact voor minimaal 5 minuten. Probeer de machine weer opnieuw aan te zetten.
Wanneer ERROR 4 weer op het display komt dient uw Jura koffiemachine nagekeken te worden door een monteur. Neem contact met ons op om uw machine langs te brengen.

Foutmelding ERROR 5

De watertemperatuursensor van uw koffiemachine is onder de minimale waarde.
-> Laat de koffiemachine op kamertemperatuur komen en haal de stekker er voor 5 minuten uit. probeer de machine weer opnieuw aan te zetten.
Lukt dit niet, dan is de temperatuursensor van uw koffiemachine defect. Neem contact met ons op om uw machine langs te brengen.

Foutmelding ERROR 6

De watertemperatuursensor meet boven de maximale waarde.
-> Laat de koffiemachine afkoelen en haal de stekker uit het stopcontact voor minimaal 5 minuten. Probeer de machine weer opnieuw aan te zetten.
Wanneer ERROR 6 weer op het display komt dient uw Jura koffiemachine nagekeken te worden door een monteur. Neem contact met ons op om uw machine langs te brengen.

Bij Jura Z-/J- of Xs-serie:
Het keramiekventiel heeft problemen met initialiseren.
-> Zet de machine uit en haal de stekker uit het stopcontact voor minimaal 5 minuten. Probeer de machine weer opnieuw aan te zetten.
Wanneer ERROR 6 weer op het display komt dient uw machine nagekeken te worden door een monteur. Neem contact met ons of breng uw machine langs.

Foutmelding ERROR 7

Uw koffiemachine kan de encoder, zetgroep of het keramiekventiel niet initialiseren.
-> Haal de stekker uit het stopcontact voor minimaal 5 minuten en probeer de machine daarna weer aan te zetten.
Wanneer de foutmelding terugkomt dient uw machine nagekeken te worden. Neem contact met ons op om de machine langs te brengen.

Foutmelding ERROR 8

De ERROR 8 is de meest voorkomende storing bij Jura machines. Deze error heeft verschillende oorzaken. Hieronder kunt u de oorzaken vinden en wat u er eventueel zelf aan kunt doen.

  • De zetgroep draait stroef en komt niet in goede stand

  • -> Haal de stekker uit het stopcontact en start de machine opnieuw op. Er kan namelijk een restant gemalen koffie in de zetgroep zitten.
    -> Zorg dat de residubak of lade goed is geplaatst. Neem de lade uit en plaats deze terug zonder de residubak. Steek de stekker opnieuw in het stopcontact en plaats vervolgens de residubak juist terug.
    Wanneer dit niet lukt dient uw machine nagekeken te worden. Hoogstwaarschijnlijk is uw machine toe aan een onderhoudsbeurt en moet de zetgroep gereinigd worden en de afdichtingen in de zetgroep vervangen worden. Neem contact met ons op om een afspraak in te plannen. Wanneer u deze dan 's ochtends brengt, dan heeft u deze aan het eind van de middag weer terug in huis!

  • De zetgroep draait normaal, de tresterschaufel loopt vast op de residubak

  • -> Plaats de residubak opnieuw of haal deze uit de lade en steek de stekker van uw Jura koffiemachine opnieuw in het stopcontact.
    Als dit niet werkt, neem contact met ons op voor reparatie/onderhoud.

  • De zetgroep draait niet, maar de aandrijfmotor wel

  • Een tandwiel van de aandrijfmotor is afgebroken en dient vervangen te worden. Neem contact met ons op om de reparatie in te plannen of meteen langs te brengen.

  • De zetgroep draait niet en er is alleen een klikkend geluid

  • Uw machine dient nagekeken te worden, gezien de transformator of voedingsprint defect is. Neem hiervoor contact met ons op.

Melding 'Bonen vullen' blijft staan


Wanneer de melding 'Bonen vullen' op het display van uw koffiemachine komt te staan terwijl de bonen zijn gevuld, dan komt er niet genoeg koffie in de zetgroep.
Het kan zijn dat u vette bonen gebruikt of heeft gebruikt. Hierdoor vallen de bonen niet goed in de molen.
->Probeer met een doek de bonencontainer schoon te maken

Een andere oorzaak kan zijn dat de molen te fijn afgesteld is, hierdoor is de opening naar de maler te klein waardoor er niet genoeg bonen gemaald kunnen worden.
Neem contact met ons op om uw molen te ontvetten of bij te stellen.

Probleem: soms wel of geen koffie/water uit uitloop


Wanneer uw machine soms wel of (soms) geen water/koffie uit de uitloop geeft en hierdoor de lekbak vol komt met (schoon) water, dan is het drainageventiel van de zetgroep defect.
Neem contact met ons op om de machine langs te brengen.

Probleem: De lade/lekbak wil niet meer terug in de machine


Als u de lade van uw koffiemachine niet meer in de machine krijgt, dan staat de zetgroep niet in de goede stand. Om dit op te lossen dient u de residubak (waar de koffieprut in valt) van de de lade te halen en alleen de lade zonder het residubakje terug te plaatsen. Vaak hoort u al dat de machine de zetgroep een reset geeft.
Mocht dit niet het geval zijn, schakel de machine dan uit en vervolgens weer aan. Als het goed is moet het residubakje nu weer in de machine gaan.
Zo niet, neem dan contact met ons op of breng de machine even langs.

Vraag direct onderhoud & Reparatie aan!

Uw naam (verplicht)

Uw telefoonnummer

Uw email (verplicht)

Machinemerk

Omschrijf het defect en/of uw wensen

Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om. De bovenstaande gegevens gebruiken wij om u persoonlijke en juiste informatie, producten en service te bieden. U kunt hierover meer lezen in onze privacy policy.